Online Marketing

De meeste websites dienen de marketing van je restaurant. Gasten vinden je restaurant online en reserveren een plekje. Dus moet je website zichtbaar zijn op internet, m.a.w. ook je website moet vermarkt worden.

Hoe krijg ik bezoekers?

Er zijn verschillende methoden om je website zichtbaar te maken. Optimaal is van al deze methoden gebruik te maken, of toch minstens een aantal daarvan. Want ze versterken elkaar.

  1. Verwijzingen van andere websites
  2. Verwijzingen van social media
  3. Nieuwsbrieven
  4. Offline reclame (visitekaartjes, autoreclame, kranten, etc.)
  5. Online advertenties (Adwords)
  6. Zoekmachines (SEO)

De meest ingewikkelde zijn zoekmachines en adverteren. Dus dat lichten we even toe.

Adverteren via Adwords

Wanneer je adverteert via Adwords komt je website bovenaan de zoekresultaten te staan bij de zoekwoorden die jij hebt uitgekozen. Je betaalt per klik naar je website. Daarbij kan je een limiet per dag, week of maand instellen. Wanneer de limiet bereikt is, wordt je website niet meer getoond in de aangegeven periode.

Een voorbeeld: Stel je adverteert op zoekterm ‘Restaurant Amersfoort’ met een budget van €25,- per dag en elke klik kost je €0,25. Dat betekent dat er maximaal 100 bezoekers via de advertentie per dag op je website komen. Als het je lukt 50 van die bezoekers te laten reserveren, heb je best veel gasten die je anders niet zou hebben. Dan is €25- niet duur. Meer informatie geven we je graag persoonlijk.

Zoekmachines

De meeste restaurateurs willen dat hun website eenvoudig gevonden wordt en het liefst als eerste in een zoekopdracht. Helaas is er tegenwoordig veel concurrentie, ook online. En er kan er per zoekterm maar één website bovenaan staan.

Webtail zorgt voor een potentieel 100% vindbare website. Dat betekent dat de website 100% in orde is om goed gevonden te worden, maar 2 andere factoren spelen ook een belangrijke rol: externe verwijzingen en inhoud.

Goede snippets zijn belangrijk
Adwords voor restaurants
Verkeer naar je website