Converteren & Reserveren

Investering groot of klein, het is wel de bedoeling dat je website iets oplevert. Op enkele uitzonderingen na, dienen alle websites voor het werven van klanten. Daarom moet het de bezoeker (lees: gast) makkelijk gemaakt worden om in contact te komen met jouw bedrijf. In termen van de horeca: reserveren.

Converteren

Vuistregel* 1 op elke website is ervoor te zorgen dat een bezoeker op elke pagina in één oogopslag kan zien wat te doen om in contact te komen (of te reserveren). We noemen dat een Call-to-Action, met andere woorden, de oproep om in actie te komen.

Hiernaast hebben we drie voorbeelden gezet:

1. Bel Mij

Indien je telefonisch goed bereikbaar bent, is je telefoon verreweg het beste contactmiddel. Op mobiele apparaten wordt een telefoonnummer als klikbaar telefoonnummer weergegeven, dus super eenvoudig voor je gasten.

2. Contactformulier

Ben je niet makkelijk bereikbaar of wil je ingewikkelde vragen eerst voorbereiden, dan is een contactformulier een serieuze optie. Helaas vallen er paar gevraagd gegeven wel steeds meer potentiële contact af. Omdat bezoekers eenvoudigweg geen ingewikkelde vragen willen beantwoorden als zij niet zeker weten wat het resultaat gaat zijn.

Bovendien is er nog één belangrijke reden om geen contactformulieren te gebruiken: de gegevens van een ingevuld formulier worden van computer naar server gestuurd. Die gegevens worden alleen versleuteld als je een SSL-certificaat op je website hebt. Een SSL-certificaat zorgt ervoor dat je website als https en met een slotje wordt weergegeven. En dan zijn de verstuurde gegevens niet leesbaar voor ongewenste personen en of mee-kijk-programma’s.

Bij gebruik van contactformulieren zonder SSL-certificaat zal elke browser melden dat de website niet veilig is. Zelfs als de niet-versleutelde informatie niet interessant is voor hackers. Je moet dus kiezen tussen ‘geen contactformulieren’ en een SSL-certificaat. Een certificaat kost €75,- per jaar plus €25,- installatiekosten (eenmalig).

3. Online reserveren

Je kan ook gebruik maken van een online reserveringsmodule. Die moet bij voorkeur aansluiten op je boekingssysteem, want anders moet je de reserveringen handmatig noteren.

Wij verkopen en installeren i-Tafel van Resengo dat aansluit op i-Agenda. Dit is de beste oplossing momenteel verkrijgbaar in Nederland. De online module is te stijlen in jouw huisstijl en heeft veel instellingen. Hiernaast staat een voorbeeld (vul dit gerust in als test).
Alles over i-Agenda ›

Bel Mij

Interesse in ons aanbod? Neem direct contact op met Willem Rijmakers:

088 300 1034

Contactformulier

Mail ons

Online reserveren

Reserveren website met Resengo